עוה"ד הבריטי קארים חאן נבחר לתובע החדש בהאג

    שלמה ריזל No Comments on עוה"ד הבריטי קארים חאן נבחר לתובע החדש בהאג

    תובע חדש נבחר לבית הדין הפלילי הבינלאומי בהאג: עוה"ד הבריטי קארים חאן יחליף בעוד מספר חודשים את התובעת פאטו בנסודה שמסיימת את תפקידה | חאן נחשב לפחות גרוע עבור ישראל מבין המועמדים האחרים שהתמודדו

    בית הדין הפלילי בהאג צילום: Hanhil from the Nederlandstalige Wikipedia
    16:10
    02.05.24
    קובי פינקלר No Comments on שבועיים לאחר ליל הניסים: צה"ל פינה שרידי טיל איראני

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    עורך הדין הבריטי קארים חאן נבחר לכהן כתובע הבא של בית הדין הפלילי הבינלאומי בהאג, לתקופת כהונה שתימשך 9 שנים. בעוד 4 חודשים הוא יחליף את התובעת הנוכחית, פאטו בנסודה שמסיימת את תפקידה, וצפוי להכריע האם לפתוח בחקירה בנוגע ל'פשעי מלחמה' של ישראל ביו"ש ועזה.

    ב'ווינט' דווח כי בחירתו של עו"ד קארים חאן לתובע של האג מביאה לאנחת רווחה מסוימת בישראל. בכירים בירושלים העדיפו אותו מבין ארבעת המועמדים שעמדו אתמול להצבעת נציגי 123 המדינות החברות בבית הדין. הם אמרו כי הוא נחשב לפרגמטי וכי הוא מתנגד ל"פוליטיזציה" של בית הדין.

    כזכור, לפני כשבוע החליט בית הדין הפלילי הבינלאומי בהאג, לאשר פתיחה בחקירה כנגד ישראל וחמאס בחשד לפשעי מלחמה וקבע כי לביה"ד יש סמכות שיפוט בשטחים, על אף שאינם בגדר מדינה.

    בארה"ב הודיעו כי הם מתנגדים להחלטת בית הדין הבין-לאומי בהאג. דובר משרד החוץ האמריקני מסר כי ארצות הברית מתנגדת להחלטה שקבעה כי לבית המשפט הבין-לאומי יש סמכות שיפוט הנוגעת לפשעי מלחמה שבוצעו בשטחים פלסטיניים.

    שגריר ישראל בארה"ב ובאו"ם גלעד ארדן גינה את ההחלטה: "החלטת בית הדין הפלילי הבין-לאומי היא חרפה, וישראל דוחה אותה על הסף. החלטה פוליטית שנגועה באנטישמיות, ולא במקרה גם ישראל וגם ארצות הברית אינן חברות בגוף המעוות הזה".

    שר החוץ גבי אשכנזי תקף: "החלטת בית הדין הפלילי הבינלאומי מהיום מעוותת את הדין הבינלאומי והופכת מוסד זה לכלי שרת פוליטי בידי התעמולה האנטי-ישראלית. לבית הדין הפלילי הבינלאומי אין סמכות לדון בתיק הפלסטיני. מדינת ישראל היא דמוקרטיה חזקה בעלת מערכת משפט עצמאית ואפקטיבית, הזוכה להערכה עמוקה ברחבי העולם. החלטת השופטים מעניקה פרס לטרור הפלסטיני ולסרבנות הרש"פ לשוב למו"מ ישיר עם ישראל, ותורמת, הלכה למעשה, לקיטוב בין הצדדים".

    "אנחנו קוראים למדינות אשר רואות חשיבות במערכת המשפט הבינלאומית ומתנגדות לניצולה הפוליטי, לכבד את זכותן הריבונית של מדינות  לבחור לא להסכים לסמכות בית הדין. מדינת ישראל תנקוט בכל האמצעים הנדרשים כדי להגן על אזרחיה".

    ראש הממשלה בנימין נתניהו מסר בעקבות ההחלטה: "היום הוכיח בית הדין פעם נוספת שהוא גוף פוליטי ולא מוסד שיפוטי. בית הדין מתעלם מפשעי המלחמה האמיתיים ובמקום זאת רודף אחר מדינת ישראל, מדינה בעלת משטר דמוקרטי איתן, המקדשת את שלטון החוק, ואינה חברה בבית הדין".

    "בהחלטתו זו פגע בית הדין בזכותן של מדינות דמוקרטיות להגן על עצמן מפני טרור, ושיחק לידי גורמים החותרים תחת המאמצים להרחבת מעגל השלום. אנו נמשיך להגן בכל דרך על אזרחינו וחיילינו מפני רדיפה משפטית".

    נתניהו הוסיף: "כשבית הדין הבינ"ל בהאג חוקר את ישראל על פשעי מלחמה שקריים לגמרי, זאת אנטישמיות מזוקקת. בית הדין הזה הוקם כדי למנוע זוועות כמו השואה הנאצית נגד העם היהודי, כעת הוא תוקף את המדינה היחידה של העם היהודי".



    0 תגובות